måndag, december 04, 2006

Snuffes vattentäta alibi

Har vid ett par tillfällen suttit i TV-soffan med Snuffe och funderat på varför det har luktat clementin så fort jag har klappat Snuffe. Har tagit för givet att mina händer har luktat lite clementin, brukar äta frukt på jobbet och ibland sitter lukten kvar länge.


Nu börjar jag ana att det inte är hela sanningen. Det luktar clementin även om jag inte har ätit det vilket måste bero på att det är Snuffe som luktar.
Jag har inte kunnat ta honom på bar gärning men jag misstänker att han ligger i fruktskålen på köksbänken när vi är borta på dagarna. Matbord och köksbänken är förbjudna områden för katterna, något de mycket väl vet om, men ibland "glömmer bort". T e x kan det sitta en hel rad med katter på diskbänken och titta på mig genom fönstret när jag kommer hem, men innan jag har kommit in genom dörren så har de sedan länge hoppat ner och gått till dörren för att möta mig.

Vi får väl se om jag lyckats haffa Snuffe någon dag. Nu vet jag i alla fall varför bananerna blir så bruna och kantstötta bara på några dagar.

Här är en gammal bild på Snuffe som har bäddat (grävt) åt sig i en kruka där jag försökte odla kattgräs...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aaah, Snuffe rules!!!! Klart man ska ligga och ruva på frukten - den mognar ju så gott då.

Vildhjärtas sa...

Idol-Snuffe! Han har gjort det igen! Fått mig på bra humör med sina upptåg alltså! Helt underbart kul att läsa om honom!
Kramisar från Malin