onsdag, september 27, 2006

Snuffe ska till veterinären

Ringde veterinären och fick tid till på tisdag, då ska Snuffes tänder kollas.
Jag tror han har ngn inflammation i tandköttet. Det luktar inte illa och tänderna ser inte dåliga ut, men det bör i alla fall kollas upp.

Jag är en hysterika när det gäller vissa saker, bl a hur katterna mår. Kände mig helt gråtfärdig idag när jag pratade med sköterskan hos veterinären när hon beskrev vad de kunde göra.
Snuffe ska fasta under natten, så att han är redo om det behövs göras några ingrepp (gissa hur många gånger han komma väcka mig den natten och påpeka att maten är slut!!??). Eventuellt får han stanna kvar under dagen (ooo, hur ska det gå?!)

Minns när jag var hos veterinären med en av kattungarna från vår kull. Hon var dålig i magen och vi ville kolla upp det. Jag grät under hela behandlingen och fortsatte att gråta när jag skulle in på DjurApoteket och köpa specialmat. Och då hade veterinären egentligen inte hittat något fel, utan bara rekommenderat lite skonsammare kost en period.

Jag ska försöka hålla mig lugn på tisdag, men jag lovar inget.

Men hur kan Snuffe få problem med tandköttet? Han äter ju så varierande kost bestående av:

Möss













Grönt















Tomteluvor









Fåglar
















...och mycket, mycket mer. Nej, det här ska minsann veterinären få förklara! ;-)

3 kommentarer:

Malin sa...

Om det är till någon tröst så brukar jag bli alldeles svettig, darrig o gärna lite tårar oxå när det ska iväg tillveterinären - för en vanlig vaccinering?!!? Veterinären *K*A*N* faktiskt hitta nåt, eller hur?!
Smittar av sig på Cactus som svettas om tassarna o fäller all sin fina päls... på mig :)

Det kommer gå bra, Nina!
Kramar!
Malin

Zarkeshas sa...

Det värsta momentet på utställning är själva veterinärbesiktningen. Jag åker till utställningen med friska katter men är helt övertygad om att de är dödssjuka så fort jag lyfter upp de på bordet hos veterinären. Vidrigt.. :(
Men det kommer gå toppenbra med Snuffe! Ingen anledning till oro Nina! :)

Kram,
Carro

Zealous sa...

Usch, ja, det är darrigt när veterinärer kollar på katterna, tänk om de hittar ngt läskigt?!
Dessutom är veterinärernas väntrum en fasa, alla som är där kan vara smittbärare av något fruktansvärt, så det gäller att ingen kommer nära... ;-)