torsdag, juli 06, 2006

Igår var en ganska vanlig dag, men med smak av semester

Som vanligt gick Mogge upp först och jag låg kvar och drog mig en stund. Fast det går inte att ligga kvar så länge när man har tre katter som kliver på en och pussar i ansiktet. Katterna är så glada och trivs så bra i vårt tillfälliga hem...


Efter jobbet körde vi till huset och fixade lite. Parketten är nästan helt färdiglagd och det är så skönt med ett fräscht golv, börjar nästan ana hur det kommer se ut som klart.
Ovanvåningen är så gott som färdig, det ska bara upp lite lister och så ska dörrarna frsächas upp, om vi inte byter ut dem. Var kan man köpa enkla och billiga innerdörrar?

När vi var klara åkte vi ner till havet och tog ett dopp, jättehärligt, och sedan blev det middag på Walters som inte ligger så långt ifrån vårt hus.
Kändes nästan som semester när man satt med kvällssolen i ansiktet och slappade med god mat.
Jag åt skaldjursinbakad torsk och Mogge ryggbiff med en himmelskt god bearnaisesås.

Idag är en annan dag. Jag funderar på att åka och klippa mig. :-)

Inga kommentarer: