torsdag, juni 15, 2006

Detta har hänt:

Här kommer en kort resumé om vad som har hänt i vårt husprojekt.

Vi började lite oväntat med ett trädäck på baksidan
(vi fick lova att göra det innan förra ägaren flyttat).
Det är i alla fall himla skönt med en sitt/matplats som inte är helt smutsig och fylld med verktyg (så ser det nämligen ut i huset).
På bilden hjälper jag Mogge genom att peka och ge goda råd. :-)


När vi väl fått tillträde till huset så började vi med att köra dit en stor container. Kök, badrum och några väggar togs ner och allt kastades ut. Himla smidigt med containern och slippa köra till tippen hela tiden.
Vi råkade visst kasta i Mogge också...


Största förändringen hittills är nog att vi tog ner
väggen mellan köket och vardagsrummet. Återstår lite murningsarbete där vi har rivit och en vägg ska reglas upp så att det blir enklare att montera köket.





Ja, här till höger om trappan finns vårt nya badrum. Nästan helt klart...
Onej, jag har glömt att hänga in toalettpapper!



Ikväll fortsätter tapetrivning och jag hinner kanske måla några innerdörrar också. På ovanvåningen tänkte vi spara de gamla dörrarna, men just nu är de givetvis snyggt 70-talsbruna.

Igår kväll packade jag lite flyttkartonger.
Det blev ingen rensning av min garderob. Däremot hittade jag en låda med sommarkläder som jag har letat efter ett tag, så det blev till att tvätta och nu har jag ännu mindre plats i min garderob. Men till hösten ska jag rensa och slänga ut, jag lovar...

Ha en fin dag!

4 kommentarer:

Vildhjärtas sa...

Fniss... Kan man få hyra in sig på ett rum ett tag? Det ser ju sååååååå mysigt ut, helst toaletten... ;-)))) Skojar bara, men hallelujah, vilket jobb ni lägger ner!! Jag blir nog avis när det är klart, men just nu är jag dönöjd med att bo i lägenhet (även om den ser ut som Beirut...), för ett hus hade jag ALDRIG hunnit med också... JÄTTESPÄNNANDE att följa ert husprojekt! Pussa katterna från oss, de är ju så söta ihop!
Kram från Malin

Zealous sa...

Ja, du är så välkommen. Jag ska hänga in en handduk i badrummet, bara... :-)

Ja, det är ett lite halvgalet projekt (tycker jag, men inte min sambo) och det värsta är att vi ska flytta in i slutet på månaden!

Beirut låter också spännande, säg till om ni vill låna vår industridammsugare eller skottkärran? :-)

Trevlig helg!

Anonym sa...

ooooooh va fint ni har det! :) nog hinner ni få färdigt, det är ju hela två veckor kvar innan ni ska flytta in ;)
trevlig helg!
kramar
malin

Zealous sa...

Ja, det är ju gott om tid... *host*