onsdag, juni 14, 2006

Idag tar vi ledigt...

...från huset.
Mogge ska på golftävling och jag tänkte roa mig hemma med att packa flyttlådor (helst utan att katterna blir nedpackade). Borde göra en rejäl rensning i mina garderober också, har alldeles för mycket kläder som jag aldrig använder.
Tog mig i kragen för några veckor sedan och rensade ur lådor med kläder som stått oanvända på vinden länge och lämnade in till välgörenhet. Lade med en ridhjälm också (jag sparar givetvis på mian gamla ridhjälmar också, en 3-4 st har dykt upp under flyttpackningen). Undrar om barnen i Afrika har nytta av en svart sammetsklädd hjälm? Men de kan kanske ha den som cykelhjälm...

Igår skrapade jag som vanligt ned tapeter, det tar liksom aldrig slut. Målade ett tredje lager på några garderobsdörrar också, hoppas de ska hålla sig vita nu.
Mogge med bror fyllde igen gamla köksavloppet med murbruk, samt några trösklar som blivit fula när vi rev väggar. Det blev så fint så.
Nästa gång vi ska renovera hus ska vi inte flytta runt hela köket. Jag är övertygad om att det kommer bli bra, men det drar med sig så mycket jobb...


Nu är det bara drygt en vecka till midsommar, härligt!
Vi är lediga nästa vecka för att jobba järnet i huset, hoppas på fint väder så kanske man hinner ta sig några dopp också. Nu när vi har så nära till havet så måste man ju utnyttja det.

På dagens kom-ihåg-lista:
1) Köp stege till taket så sotaren kan komma upp.
2) Kör inom Posten där det tydligen ligger ett rekommenderat brev till mig. Spännande! Undrar vad det är... Jag kanske har blivit stämd?

Den spännande fortsättningen följer imorgon!

Inga kommentarer: