måndag, juni 12, 2006

Mindre brand

Vad skönt det har varit med helg. Tusen saker att göra, men helg är alltid helg och nu har det dessutom varit så himla fint väder.

Givetvis har vi varit en massa i huset och fixat och donat, mest skrapat färg, men även målat tak och påbörjat dörrkarmar och några fasta garderober.
I lördags blev det ganska slappt för vi fick många besök under dagen och vi behövde dessutom åka hem lite tidigare för Mogge skulle till Malmö och titta på fotboll och jag skulle på tjejmiddag. (Tack Tina för en urtrevlig kväll!)

Igår höll vi lite bättre tempo och fick dessutom utmärkt hjälp med spackling i två av rummen på ovanvåningen. Jisses vad det gick undan.
Mogge skrapade ner tapeter så dammet yrde, men framåt eftermiddagen fattade ångaren eld, så då fick vi sluta. Blir till att köpa ny idag, någon som vet var det finns prisvärda? Antar att det blir Bauhaus.

Har inte hunnit ladda upp några nya bilder, men här är en bild jag har hittat som kanske beskriver nuvarande standarden på huset. :-)
Riktigt så illa är det inte... Jooo, det är det nog, men det är ganska självförvållat eftersom vi har rivit ut en hel del.

Häromdagen fick jag nya bilder på Zemya, som bor i Finland.
Hon är ingen liten busig kattunge längre (men säkert fortfarande busig, bara större) och det är så roligt att se hur hon och syskonen utvecklas. Jag är så nöjd med alla våra kattungeköpare och det är så roligt med bilder och små rapporter om hur det går.
Fick veta för någon vecka sedan att Zamantha har börjar löpa, den lilla räkan.

Det var allt för denna gången. Har jag glömt något? Säg till! :-)

1 kommentar:

Vildhjärtas sa...

Hej Nina!

KUL att läsa i din blogg!!!

Känner igen det där med ytterdörrar, inte skoj när kissarna smiter... Lyckligtvis så hinner våra inte så långt, för traktens alla ungar känner igen dem och skriker på oss, för de vet ju att våra katter inte får vara ute!
Men jag ville mest skriva ett par rader för att säga att jag återkommer o kikar! Ofta... ;-))
Kram från Malin