torsdag, augusti 10, 2006

Badpojke


Igår åkte jag hem till Zimons matte och hjälpte henne att bada buskatten.
Han börjar bli ett rejält knippe, bilden till höger är fyra månader gammal och det är betydligt mer katt idag.
Som tur är tyckte han att det var ok att bli badad och fönad (för att vara ärlig så satt han kanske inte stilla helt av fri vilja hela tiden, men han skötte sig jättebra).
Zimon börjar bli lite vuxen nu och har begåvats med en rejäl fetsvans. Tyvärr försvann inte allt under badet, men jag hoppas diverse husmorsknep kan stävja den under de närmaste dagarna.


Måste lägga in en gammal sexveckorsbild på Zimon också. Han var en bandit redan vid den åldern, men så söt och inställsam att man aldrig kunde blir arg på honom.

För övrigt klarade vi ett ganska rejält regnväder igår utan att få in vatten i källaren. Det är jag tacksam för.
Men för att vara på säkra sidan så får vi väl hänga upp alla möblerna i källaren från taket, en halvmeter från golvet. Det blir ju dessutom lättare att städa då! :-)

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Vildhjärtas sa...

Vilken liten söt badpojke! :)

Stampe var en bra liknelse, han har baktassar som en kanin eller möjligtvis hare, den gode Bruce Viggesson.. Han har mitt hjärta som i en liten ask... ;)

Igår kände jag småttingarna i Dompans mage igen, man blir alldeles varm inombords! Jag längtar så efter de små gullungarna, så att det nästan gör ont!

Ha det gott!