torsdag, augusti 17, 2006

Trött


Jisses vad trött jag är. Inne på andra arbetsveckan efter semestern och jag vill bara sova...
Har visserligen varit tre utställningshelger på raken nu, utan några sovmorgnar, men det ska man väl klara.

Hittade lite trädgårdebilder som jag tog för några veckor sedan. Vi har bl a stockrosor i trädgården som är så himla lättskötta och har blommat genom hela den torra sommaren utan bevattning och skötsel. Sådana blommor tycker vi om! :-)




Hittade en annan gammal bild från början av sommaren när jag målade tak (lite trång för vårt omonterade kök stod intryckt i samma utrymme). Tidigare ägarna hade haft sitt bridgebord här, så taket var rejält inrökt. Blir hyfsat stor skillnad mellan det målade och omålade taket (och detta var bara första strykningen).

Borde få lite bättre fart på det som återstår av renoveringen. På ovanvåningen är det en hel del lister kvar att sätta upp, men det går lite segt. Dessutom gör jag inte det så bra (Mogges blir finare) så jag måste hitta något bra sätt att fuska bort alla fel på sedan, fylla i med ngn bra massa eller så...
Har så smått börjat måla fönster också, men det har ju regnat varje dag den sista veckan, så då känns det varken lockande eller lämpligt att stå och skrapa och måla...


Asta har förresten blivit ett riktigt matvrak. Det är roligt för tidigare har hon varit lite petig med maten. Nu står hon t o m kvar och äter längre än Snuffe. Hon pälsar sig en del också, så snart kanske donnan är redo för utställning igen?

Over and out...

Inga kommentarer: