fredag, augusti 18, 2006

Nu har jag kommit på vad som saknades...

...och varför jag varit så himla trött på sistone.
Det är träning, helt enkelt. Tidigare i vår/sommar har vi grejat så mycket i huset så det har varken funnit tid eller behov av mer träning, men nu är det definitivt dags.

Igår efter jobbet åkte jag hem till Zimons matte så vi kunde ge oss på fetsvansen igen. Hoppas verkligen den håller sig bra nu, annars blir det majonnäsinpackning. :-)

När jag kom hem klippte jag gräset (igen!) och sedan kände jag mig så inspirerad av tränings- och hälsokostdiskussionerna med Zimons matte (ja, den smaskiga bakelsen bidrog kanske lite också) så jag letade fram mina löpskor och gav mig ut på en runda.
Sprang utmed havet och det var hur härligt som helst. Påminn mig nästa jag är trött och kinkig att jag bara behöver ge mig ut och springa! :-)


Gick sedan runt och fotade lite i vårt halvfärdiga hus...

Snuffe låg på soffan och tog igen sig efter en ansträngande dag.





Så här ser badrummet ut nu. Fönstret ska målas (fast det är kanske inte fel med mörbrunt?)...






Boogie gör sig redo för sänggående...










Köket ser ut såhär. Handtag till luckor och lådor saknas så vi har låtit skyddsplasten sitta kvar tills vidare. Fläkt, golvsocklar, takanslutning och spottar ska sättas upp. Det ska även sitta luckor på kyl/frys samt diskmaskinen så att de smälter in lite mer. Disken ska diskas...





Trappan upp till andra våningen ska målas en gång till. Får ta det en dag när katterna ändå måste hållas instängda på ovanvåningen, jag tror nämligen inte att en nymålad trappa och katter är en lysande kombination. En av katterna har redan provat att promenera på ett nymålat fönsterbleck och resultatet blev som väntat...
Vi har även installerat centraldammsugare och uttaget sitter i ett av trappstegen (syns nere till höger). Himla bra och slangen räcker till båda våningarna utan att man behöver hålla på att byta och krångla.


I sovrummet har vi tokat till det med en lite kitchig fondvägg. Vi har inte så gröna fingrar någon av oss, så det känns bra med lite gröna blad som inte vissnar i första taget.








I gästrummet är katternas klätterställning nästan färdigmonterad...







Mogge sitter och äter kvällsmat...







...fast kvällsmaten är misstänkt lik ett paket dajmglass...







Såhär tråkig fredag ska Mogge ha.







Nu är det snart helg!

1 kommentar:

Vildhjärtas sa...

Waowe vad fint ni har det!! JÄTTEFINT!! När ni är färdiga kan ni ju komma hit o fortsätta så kan jag o mannen med barn o katter åka på semester? Inte?! Fniss..

På kattungefronten inte nåt nytt.. :-( Igår lekte jag med Dompis för att hon skulle röra på sig.. Det funkade uppenbarligen inte.. Kan katter hoppa hopprep måntro? Tål att funderas på.. Kanske ska hota med att Dompis själv blir igelkottsmat om hon inte klämmer ut dem, men risken är väl att hon mufflar i sig igelkottarna istället, som det rovdjur hon verkligen är.. Ha det gott!