tisdag, augusti 15, 2006

Fårskallar

Igår var det dags för katternas första promenad i grannskapet (de hade ju fått tillbringa hela dagen i sovrummet och på balkongen så jag var tvungen att gottgöra dem).
Vi gick bort till fårhagen som ligger ett stenkast bort.
Föga förvånande så klev Asta rask fram och skulle hälsa på alla, jag fick flera gånger hejda henne när hon var halvvägs igenom fårstängslet.
Boogie var väl inte så värst imponerad, varken av Asta eller fåren. Han gick och skvätte lite och luktade på blommor bara.
Snuffe tyckte fåren var otäcka och sköt rygg och stirrade argt på dem. Snuffe kan sina sagor om ulvar i fåraklädsel och han var nog övertygad om att det var räven i källaren som stod där med alla sina hemska vänner.

Köket är kaklat nu (eller vad det kan heta, det är inte kakel utan någon slags glasmosaik) och det blir jättefint. Vi har inte fått handtagen till lådor och luckor ännu så skyddsplasten på luckorna sitter kvar ännu och jag är såååå sugen på att dra bort den. Minns inte om det var vecka 33 eller 36 handtagen skulle komma. Jag hoppas på vecka 33.

Vi har tagit massor med bilder, och jag ska försöka skärpa mig och ladda in några snart. Jag tror t o m jag vet var kabeln till kameran är. Ge mig bara några dagar till... :-)

1 kommentar:

Vildhjärtas sa...

Hahaha, stackars Snuffe!!! Han verkar vara en medveten herre som vet vad man bör akta sig för! ;-)

Vi har redan beställning på en blåsmoke eller svartsmoke hane, en blåsmoke hona med mycket vitt (hur nu DET ska gå till...:-O) och så kan väl fler önska. Men vi har sagt att vi bara vill ha fem kattbarn, resten matar vi igelkottarna med! SKOJAR BARA!! :-D
Kram från Malin o Co