fredag, augusti 11, 2006

Matt av matta

Körde ut på en liten shoppingrunda på lunchen. Skulle inhandla rullgardiner, för till helgen ska vi börja måla fönster och då ryker nog en hel del av de gamla persiennerna och grannarna uppskattar nog om vi skyler oss lite... :-)

I alla fall hamnade jag tillslut på IKEA och hittade inte riktigt någon fullträff bland rullgardinerna, så det blev lite mattor och stearinljus istället. (Flyttlådan med stearinljus flöt runt i översvämningen förra veckan och ljusen ser inte så friska ut längre....)
Vagn orkade jag inte gå och hämta, det var så mycket folk och lunchrasten började ta slut så jag tog alla småsaker plus en matta på sex kvadratmeter under armen. Det blev ganska tungt efter ett tag, känner mig helt matt nu (trots att jag har förfriskat mig med en tablettask MiniDinos)...

Men det blir förhoppningsvis bra med mattan. Den är så stor så vi kanske kan hänga den för fönstrena också...

Har upptäckt att det finns en del som har länkat till min blogg, vad gulligt, tack så mycket. Nu får jag nästan prestationsångest. :-)
Ska skärpa mig och länka tillbaka lite, hojta gärna om någon mer vill vara med!

Inga kommentarer: