måndag, augusti 14, 2006

Utställning

Igår var jag med Zimons matte och lill-matte (får man säga så? :-)) på utställning i Varberg. Är jättenöjd med bedömningen men tyvärr hade vi inte fått bukt med Zimons fettsvans ordenligt vilket kändes lite slarvigt och onödigt. Helt mitt fel som var badansvarig.
Vi blev i alla fall Ex2, men det är inte så illa det. :-)

Väl hemma så var jag sliten, som man brukar vara efter en utställning, men efter lite vila och mat så gick jag faktiskt ut och klippte gräset. Det växer som gräs nu. Och det är ju bra.
Att klippa gräset var kanske ingen jättebedrift, ni som sett vår trädgård vet hur stor gräsmattan är, men jag är nöjd med den insatsen ändå.

Idag ska köket kaklas och som säkerhetsåtgärd så får katterna spendera dagen i sovrummet och på balkongen. Vi har fortfarande inte fått våra nya innerdörrar, så vi fick flytta upp källardörren till sovrummet (katterna har inte tillgång till källaren ännu, det är för mycket bråte där nere).
När jag skulle gå upp och servera en rejäl tröst-frukost till dem så lyckades Snuffe smita ut och sprang givetvis raka vägen ner i källaren. Jag hittade honom med krökt rygg framför vår uppstoppade räv (ja, den finns kvar ännu...). Stackars Snuffe, nu kommer han väl drömma mardrömmar om monster i källaren.

1 kommentar:

Vildhjärtas sa...

HAHAHA!!! Har ni en RÄV i er källare? STACKARS Snuffe!!!
Jobbigt med fetsvans, har samma problem med Brucemannen.. :(
Å jag väntar o väntar o väntar på mina bebisar! Eller rättare sagt Dompans.. Det är såååååå långtråkigt och de sprattlar så fint inne i magen.. Jag pratar med dem också, så de ska känna igen mattes röst när de kommer ut..Löjlig?! Japp! :-))
Ha det gott, längtar efter fler bilder på husrenoveringen!
Kram från otålig Malin