fredag, augusti 25, 2006

Däckade

Jahapp, fredag och snart helg. Ska bli så skönt.

Igår åkte jag och lämnade blod efter jobbet. Hade både fått kallelse och SMS denna veckan att de var i stort behov av min blodgrupp.
Har lämnat blod nu i snart två år och det enda jag ångrar är att jag inte började tidigare. Det känns som en god gärning och blodet räddar ju trots allt en del liv.
Bra att få kollat blodvärdena lite extra också. Mitt järnvärde var något lägre än vanligt igår, men ändå ok för att få lämna.

Åkte hem och kollade posten och tog emot Tina som kom på besök.
Hon fick det tvivelaktiga nöjet att följa med mig och Mogge och veckohandla. Lite halvt hysteriskt när vi inte hittade allt vi skulle ha och jag fick lågt blodsocker efter blodtappet.

Lagade hamburgare och åt sedan en massa goda snacks som Tina hade handlat med sig.

Jag blev under kvällen akut illamående och fick yrsel och gick upp och lade mig en stund, himla otrevligt när man har besök, men jag kunde inte göra så mycket annat.
Dumt att åka och handla direkt efter blodgivning, brukar alltid vara noga med att ta det lugnt efteråt annars... Då vet jag det till nästa gång, om jag inte glömmer bort det.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Malin sa...

i lööööv snuffe! cool kille! vem/vad tillber han? ;)
du är duktig som lämnar blod! jag blir svimfärdig av att tänka på den nålen o altl det blodet... men jag har sagt att jag ska göra det nån dag..
tills dess så beundrar jag dig! ;)
trevlig helg!
kram

Zealous sa...

Snuffe utför sin snödans.. (Finns mer att se på http://www.zealousnfo.com/sno.htm ...)

Angående blodgivningen så behöver man inte titta på nålen, men den ser mest läskig ut, jag lovar!